healthsolutions

Κόπωση, αϋπνίες και πονοκέφαλοι στην εγκυμοσύνη: Πώς μπορείτε να βοηθηθείτε;

Δευτέρα, 07 Οκτωβρίου 2019

Η εγκυμοσύνη είναι ένα χαρμόσυνο γεγονός που όμως προκαλεί πολλές αλλαγές στο γυναικείο σώμα, το οποίο προσπαθεί να προσαρμοστεί και να αφομοιώσει την αλλαγή. Η κόπωση, τα μικροπροβλήματα στον ύπνο και οι πονοκέφαλοι είναι μερικά από αυτά και ο Γυναικολόγος-Μαιευτήρας Ανδρέας Κόμης μας προτείνει απλά μέτρα που μπορούν να βελτιώσουν την καθημερινότητα των εγκύων.

Αϋπνίες

Ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης, πολλές γυναίκες παραπονιούνται για δυσκολίες στον ύπνο.

Μέτρα για να βοηθηθείτε:

  • Πιείτε ένα ποτήρι ζεστό γάλα πριν πάτε για ύπνο. Στο ζεστό γάλα ελευθερώνεται τρυπτοφάνη, ένα φυσικό αμινοξύ που σας ηρεμεί.
  • Προσπαθήστε το τελευταίο γεύμα σας να είναι 3-4 ώρες πριν να ξαπλώσετε για ύπνο ή φάτε ένα ελαφρύ γεύμα προτού ξαπλώσετε.
  • Κάντε ένα ζεστό, χαλαρωτικό μπάνιο πριν κοιμηθείτε.
  • Προσπαθήστε να ασκείστε τακτικά και καθημερινά.
  • Χρησιμοποιείστε στο κρεβάτι σας ανατομικό στρώμα με πολλά μαξιλάρια.

Κούραση - Εύκολη κόπωση

Συμβαίνει συχνά, πολλές γυναίκες να αισθάνονται εύκολα κούραση και υπνηλία ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό. H κούραση είναι αποτέλεσμα των μεταβολών που συμβαίνουν στο σώμα της εγκύου. Συνήθως αυτά τα συμπτώματα υποχωρούν μετά την 12η έως 14η εβδομάδα. Μετά από αυτό το διάστημα θα αισθανθείτε περισσότερο ενεργητική και σχεδόν φυσιολογική.

Όμως στο τρίτο τρίμηνο, μπορεί να αισθανθείτε κόπωση και πάλι. Σε αυτή την περίοδο όμως, η κόπωση συνήθως είναι αποτέλεσμα των παραπανίσιων κιλών που έχετε πάρει στην εγκυμοσύνη, της αϋπνίας που μπορεί να έχετε αλλά και της συχνουρίας.

Μέτρα για να βοηθηθείτε:

  • Φροντίστε να ξεκουράζεστε συχνά, ιδιαίτερα όποτε αισθάνεστε καταβεβλημένη και να κοιμάστε νωρίς το βράδυ.
  • Μην εξαντλείστε με κουραστικές δραστηριότητες.
  • Φροντίστε να τρέφεστε υγιεινά, αποφεύγοντας την καφεΐνη και τα γλυκά, που μπορεί να σας προσφέρουν αρχικά ενέργεια, αλλά στη συνέχεια νιώθετε μεγαλύτερη κόπωση καθώς τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα πέφτουν.
  • Ζητείστε την βοήθεια του περιβάλλοντος σας, των δικών σας ανθρώπων, για τις οικιακές εργασίες. Είναι πολύ σημαντικό, ειδικά αν έχετε ήδη παιδιά, να σας διευκολύνουν ώστε να ξεκουράζεστε.
  • Μην επιβαρύνετε αδικαιολόγητα το καθημερινό σας πρόγραμμα.

Πονοκέφαλοι

Συμβαίνει αρκετά συχνά στην εγκυμοσύνη, ιδιαίτερα στο πρώτο και στο τρίτο τρίμηνο. Μπορεί να οφείλεται στις ορμονικές αλλαγές, σε πτώση τη αρτηριακής πίεσης (συχνό στο πρώτο τρίμηνο), αλλά μπορεί και να αποτελεί σύμπτωμα αρκετών σοβαρών καταστάσεων όπως η αυξημένη αρτηριακή πίεση, η προεκλαμψία κ.α. Άλλες αιτίες μπορεί να είναι η έλλειψη ύπνου, το χαμηλό σάκχαρο, η αφυδάτωση, η έλλειψη καφεΐνης, το στρες, ή κατάθλιψη αλλά και το άγχος.

 Μέτρα για να βοηθηθείτε:

  • Αποφύγετε την κούραση και την αϋπνία.
  • Πίνετε πολλά υγρά.
  • Πολλές φορές η γιόγκα βοηθάει.
  • Ισορροπημένη διατροφή.
  • Αποφύγετε την έκθεση στον ήλιο.
  • Αποφύγετε σοκολάτες, ξηρούς καρπούς, καφεΐνη, τρόφιμα με συντηρητικά, δυνατούς θορύβους, οθόνες computer και συναισθηματικές φορτίσεις.
  • Η παρακεταμόλη (Depon) αποτελεί ασφαλή επιλογή φαρμάκου κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης. Θα πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε τον γιατρό σας.

Ευχαριστούμε τον Γυναικολόγο Α.Κόμη. Πληροφορίες στο www.andreaskomis.gr και στα τηλ.επικοινωνίας 210 7251112 & 6945 587170



Copyright medicalblog © 2019 Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος κατασκευή ιστοσελίδων webmac
Powered by Health Solutions