Οι σχολικές επιδόσεις όμως επηρεάζονται από αυτές τις συνήθειες και οι βαθμοί παίρνουν την κατιούσα! Μια νέα βρετανική έρευνα, υποστηρίζει πως κάθε πρόσθετη ώρα που ένας έφηβος περνάει στο σπίτι του μπροστά σε μια οθόνη, τόσο μειώνονται οι βαθμολογικές επιδόσεις του στο σχολείο.
Χειρότερη επιρροή όλων αποδείχτηκε η τηλεόραση!
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ, με επικεφαλής την επιδημιολόγο Δρα Κίρστεν Κόρντερ, δημοσίευσαν επίσημα στοιχεία στο διεθνές περιοδικό "International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity", που ισχυρίζονται πως όσοι μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαβάζουν περισσότερές ώρες τα μαθήματά τους στο σπίτι τους, έχουν σημαντικά καλύτερους βαθμούς σε σχέση με τους συμμαθητές τους.
Η έρευνα βασίστηκε σε στοιχεία που αφορούν για 845 μαθητές 14 έως 16 ετών και κατέληξε στο συμπέρασμα πως ένας έφηβος περνά κατά μέσο όρο τέσσερις ώρες περίπου μπροστά σε μια οθόνη στον εξωσχολικό χρόνο του.
Ακόμη και όταν ένας μαθητής είναι επιμελής με τα μαθήματά του στο σπίτι του, αν τον υπόλοιπο χρόνο του δεν αποχωρίζεται το tablet ή την τηλεόραση, πάλι θα πάρει χειρότερους βαθμούς σε σχέση με όσους μαθητές έχουν άλλα ενδιαφέροντα και δεν αφιερώνουν τόσο χρόνο μπροστά σε μια οθόνη.
Ο ρόλος της σωματικής άσκησης
Από την άλλη, το επίπεδο σωματικής σωματικής άσκησης δεν φαίνεται να αποτελεί παράγοντα βελτίωσης των σχολικών επιδόσεων. Το γεγονός όμως έρχεται σε αντίθεση με μια άλλη πρόσφατη μελέτη, σύμφωνα με την οποία η σωματική άσκηση έχει θετική επίδραση και στους σχολικούς βαθμούς.Σε κάθε περίπτωση, και οι δύο μελέτες συμφωνούν ότι η σωματική άσκηση δεν κάνει κακό στις επιδόσεις του παιδιού στο σχολείο.
Το πόρισμα των ερευνών συνιστά στους γονείς να ελέγχουν την ώρα που το παιδί τους περνά μπροστά από μια οθόνη, γεγονός που θέλει υπομονή και επιμονή!