healthsolutions

Προτάσεις για ένα δημιουργικό καλοκαίρι με τα παιδιά στο σπίτι

Τετάρτη, 01 Ιουλίου 2015

Είναι καλοκαίρι, τα σχολεία έκλεισαν κι εσείς παρέα με τη ζέστη νιώθετε εγκλωβισμένοι με τα παιδιά στο σπίτι. Πολύ φυσιολογικό να αναρωτιέστε πως θα τα βγάλετε πέρα.

Μερικές συμβουλές για να κάνετε τη καθημερινότητα σας λίγο πιο εύκολη.

• Το πρόγραμμα της καθημερινότητας σας αναγκαστικά θα αλλάξει και θα εμπλουτιστεί με περισσότερες δραστηριότητες για τα παιδιά. Αν δεν είχατε καθόλου πρόγραμμα ως τώρα τότε είναι απαραίτητο να το εντάξετε στη ζωή σας. Η σταθερότητα στη καθημερινότητα των παιδιών είναι αναγκαία για να μπορούν να προσαρμοστούν στις υποχρεώσεις που έχουν οι γονείς αλλά και τα ίδια να είναι περισσότερο προετοιμασμένα σε αυτό που θα πρέπει να ακολουθήσουν. Αυτό σημαίνει ότι θα έχετε πολύ συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα από το πρωινό ξύπνημα μέχρι την ώρα του ύπνου που έχετε ορίσει για τα παιδιά.

• Χωρίστε τη μέρα σε 3 χρονικές ζώνες και εξηγήστε στα παιδιά, με τα κατάλληλα λόγια, τι θα περιλαμβάνει η κάθε ώρα. Καλό θα ήταν η πρωινή ζώνη να περιλαμβάνει το πρωινό και κάποιο περίπατο με τα παιδιά στη τοπική αγορά για ψώνια και παιχνίδι στο πάρκο/παιδική χαρά αν υπάρχει στη γειτονιά σας. Επιστρέψτε σπίτι με το που ο ήλιος αρχίσει να σας ζεσταίνει και παροτρύνετε τα παιδιά να παίξουν μόνα τους ή να δουν κάποια παιδική εκπομπή στη τηλεόραση μέχρι εσείς να ετοιμάσετε το μεσημεριανό και να κάνετε τις δουλειές σας. Η ώρα του μεσημεριανού πρέπει να είναι στο στρωμένο τραπέζι (ζητήστε από τα παιδιά να σας βοηθήσουν αν είναι σε κατάλληλη ηλικία ώστε να απασχοληθούν) και να περιλαμβάνει επικοινωνία μεταξύ των μελών της οικογένειας που τρώνε παρέα.

Η 2η ζώνη της ημέρας ξεκινά μετά το μεσημεριανό. Αν έχετε συνηθίσει να κοιμάστε καλό θα ήταν να βάλετε και τα παιδιά για ύπνο ώστε να ξεκουραστείτε κι εσείς ή να κάνετε τις δουλειές του σπιτιού που δεν έχετε προλάβει.

Αν ο ύπνος είναι αδύνατον να ενταχθεί στη μέρα σας τότε θα πρέπει να συμφωνήσετε με τα παιδιά ότι θα παίξετε μαζί τους για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (μισή-1 ώρα αναλόγως και τις υποχρεώσεις σας) και αφού τα έχετε βάλει στη φιλοσοφία του παιχνιδιού και έχετε ήδη εξηγήσει ότι μετά την συμφωνημένη ωρα θα πρέπει να έχετε χρόνο για εσάς και τις δουλειές σας, θα τα αφήσετε να παίξουν στο δωμάτιο τους.

Καλό θα ήταν να δείχνετε στα παιδιά το ρολόι και που θα είναι οι δείκτες του όταν θα πρέπει να τα αφήσετε, ώστε σιγά σιγά να μαθαίνουν την έννοια του χρόνου.

Η 3η ζώνη της ημέρας είναι η απογευματινή-βραδινή στην οποία περιλαμβάνεται η επιστροφή του δεύτερου γονιού (αν αυτό υφίσταται), το δείπνο και η προετοιμασία του ύπνου. Σε αυτή τη φάση η οικογένεια πρέπει να συναντιέται στο τραπέζι του φαγητού και μέσα από συζήτηση γονείς και παιδιά να λένε τα νέα τους και να ανταλλάσσουν τους προβληματισμούς τους ή τις παρατηρήσεις του.

Είναι μια ιερή στιγμή της οικογένειας η οποία καλό είναι να συνεχίζεται με παιχνίδι ή κάποια ταινία που θα παρακολουθήσετε όλοι μαζί, κατάλληλη για τα παιδιά, μέχρι να έρθει η ώρα του ύπνου.

• Αν υπάρχει η δυνατότητα τα παιδιά να παίξουν με φίλους ή ξαδέλφια μέσα στη μέρα αυτό είναι ακόμα πιο ευνοϊκό για εσάς καθώς μπορείτε να μοιραστείτε την απασχόληση με τη φίλη σας ή με κάποιον συγγενή σας και αυτό να σας προσφέρει περισσότερο προσωπικό χρόνο.

Το πρόγραμμα και η οργάνωση είναι το κλειδί για να υπάρχει μια δομή στη μέρα σας και τα παιδιά να κατανοήσουν με το καιρό ότι κάποια πράγματα γίνονται με συγκεκριμένο τρόπο και σε συγκεκριμένη ώρα που είναι προκαθορισμένη. Τα παιδιά μπορεί να δυσκολευτούν να συνηθίσουν τις πρώτες μέρες αλλά με το που αντιληφθούν την δική σας αποφασιστική στάση θα ακολουθήσουν το πρόγραμμα σας χωρίς πολλές αντιδράσεις.

Η Ίρις Κρέμερ είναι Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας και εργάζεται ιδιωτικά σε θέματα που αφορούν τα άτομα, τα ζευγάρια, τη συμβουλευτική γονέων και τις αγχώδεις διαταραχές. Αρθρογραφεί στο blog της www.lifemade.gr για θέματα που αφορούν την καθημερινότητα και τη ζωή όλων μας. Είναι απόφοιτος Ψυχολογίας και Συμβουλευτικής Ψυχολογίας του University of Essex, και University of Edinburgh.

Πηγή:www.baby.gr



Copyright medicalblog © 2019 Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος κατασκευή ιστοσελίδων webmac
Powered by Health Solutions