healthsolutions

O χυμός παντζαριού σας βοηθάει να ασκείστε περισσότερο

Τετάρτη, 02 Σεπτεμβρίου 2015

Δεν πρόκειται για έναν πολύ συνηθισμένο χυμό αλλά αυτό δεν ακυρώνει την ευεργετική δράση που έχει στον οργανισμό σας.

Σύμφωνα μάλιστα με πρόσφατα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό American Journal of Physiology, (και αφορούν τον ανδρικό πληθυσμό) ο χυμός από παντζάρια μπορεί να σας βοηθήσει να ασκείστε για περισσότερη ώρα απ΄ότι συνηθίζετε, χωρίς να επιβαρύνετε την καρδιακή σας λειτουργία.

Γιατί συμβαίνει αυτό

Αυτό συμβαίνει επειδή ο χυμός βοηθάει την καρδιά να μεταφέρει περισσότερο οξυγόνο στους μυς του σώματος. Έτσι , οι μυς δεν κουράζονται εύκολα και εσείς μπορείτε να παρατείνετε την διάρκεια της άσκησης.

Όσοι μάλιστα προτίμησαν τον κόκκινο χυμό είχαν επίσης χαμηλότερη πίεση αίματος.

Τα νιτρικά άλατα και η σημασία τους

Ερευνητές αναφέρουν ότι τα οφέλη του ποτού προέρχονται από το γεγονός ότι περιέχει νιτρικό άλας (NO3−). Το νιτρικό άλας, όταν μεταβολιστεί μέσα στο σώμα, μπορεί να διαστείλει τα αιμοφόρα αγγεία και, κατα συνέπεια, ανα αλλάξει και να αυξηθεί η ροή του αίματος.

Στα παντζάρια υπάρχουν υψηλές συγκεντρώσεις νιτρικών αλάτων. Άλλες πηγές είναι το σέλινο, το λάχανο και τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά όπως το σπανάκι και το μαρούλι.

Στο πλαίσιο της μελέτης, οι άνδρες που έπιναν χυμό από παντζάρι για 14 ημέρες είχαν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και μεγαλύτερη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων και κατάσταση ηρεμίας και κατά την διάρκεια της άσκησης.

Μια προηγούμενη μελέτη είχε διαπιστώσει πως ότι οι άνθρωποι που έπιναν 500 ml χυμού παντζαριών ήταν σε θέση να αυξήσουν κατά 16% τις επιδόσεις τους σε ένα ποδήλατο γυμναστικής. Συναφή επιστημονικά στοιχεία στο περιοδικό Hypertension, ισχυρίζονται πως ένα φλιτζάνι χυμός από παντζάρι την ημέρα οδήγησε σε πτώση 7% της αρτηριακής πίεσης σε άτομα με υπέρταση.



Copyright medicalblog © 2019 Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος κατασκευή ιστοσελίδων webmac
Powered by Health Solutions