Anastasopoulos
healthsolutions

Ο βελονισμός και πως βοηθάει τους αθλητές της ποδηλασίας

Πέμπτη, 31 Μαΐου 2018

Πολλοί φίλοι ποδηλάτες ρωτούν για τον βελονισμό και τα αποτελέσματά του τόσο στην αποκατάσταση των συχνότερων τραυματισμών τους όσο και στην πιθανή ενίσχυση της απόδοσής τους.Οι ερασιτέχνες και οι επαγγελματίες ποδηλάτες είναι αθλητές άρα υπόκεινται πιο εύκολα σε τραυματισμούς (οξείς και χρόνιους) και βιώνουν σωματική αλλά και ψυχική καταπόνηση.

Τι μπορεί να τους προσφέρει ο βελονισμός;

Μπορεί να ανακουφίσει τους  πόνους από τους μυς και τις αρθρώσεις  μειώνοντας τη φλεγμονή και επιταχύνοντας την επούλωση.

Μπορεί  να συμβάλει στη μείωση του ψυχολογικού στρες και του άγχους. Σε αγώνες μεγάλων αποστάσεων μπορεί πραγματικά να βοηθήσει στην ενίσχυση των επιδόσεων, βελτιώνοντας τις προοπτικές και τη νοοτροπία του αναβάτη.

Παράλληλα, ο βελονισμός βελτιώνει τη ροή του αίματος, που σημαίνει ότι το οξυγονωμένο αίμα κυκλοφορεί στους μυς και βοηθά στην απομάκρυνση των τοξινών που δημιουργούνται μετά από μια δύσκολη μέρα με έντονη δραστηριότητα.

Οι συμπληρωματικές θεραπείες όπως οι μαλάξεις και η εφαρμογή φυσικών μέσων παραμένουν σε ένα πρόγραμμα αποκατάστασης αλλά και συντήρησης.

Οι στατικές διατάσεις πρέπει να γίνονται σχεδόν σε καθημερινή βάση.

Ένα πρόγραμμα διατροφής είναι απαραίτητο ενώ ο εξοπλισμός και οι στάσεις πάνω στο ποδήλατο πρέπει να επανεξετάζονται αν προκύπτουν πόνοι και μουδιάσματα στα γόνατα, στην μέση ή στον αυχένα και στα χέρια.

Πολύ σημαντική είναι η σημασία της συντήρησης και όχι της θεραπείας μετά από ένα τραυματισμό.

Κι αυτό είναι κατανοητό διότι στόχος μας πρέπει να είναι πάντα η πρόληψη ενός πιθανού τραυματισμού παρά η θεραπεία του. Ποτέ μια περιοχή που τραυματίζεται δεν παραμένει η ίδια όσο καλό πρόγραμμα αποκατάστασης κι αν ακολουθήσουμε.

Ο ρυθμός των συνεδριών βελονισμού ποικίλει ανάλογα με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο αθλητής, από την χρονική απόσταση ενός επερχόμενου αγώνα ή εντονότερης δραστηριότητας και από τις γενικότερες απαιτήσεις του.

Έτσι μπορεί να χρειαστούν καθημερινές συνεδρίες, κάποιοι κύκλοι των 8-12 συνεδριών και σε φάση συντήρησης μία συνεδρία ανά μήνα.

Πρόκειται για μία απόλυτα φυσική μέθοδο, χωρίς φάρμακα, ανώδυνη, ασφαλή όταν γίνεται από πιστοποιημένο γιατρό και μπορεί να δώσει στον αθλητή το κάτι παραπάνω που χρειάζεται ώστε να φτάνει στον στόχο του γρήγορα και με λιγότερους τραυματισμούς.

Κωνσταντίνος Νάβαλης,, Φυσίατρος - Βελονιστής, www.navalis.gr



Copyright medicalblog © 2018 Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος κατασκευή ιστοσελίδων webmac
Powered by Health Solutions