- Το Σάββατο 5/6 θα πραγματοποιηθεί το α΄ θεωρητικό και β΄ πρακτικό μέρος (Vocabulary and Reading lesson plan), ενώ
- To Σάββατο 12/6 θα λάβει χώρα το γ΄ μέρος του σεμιναρίου που είναι αφιερωμένο στη Γραμματική (πρακτική εξάσκηση).
Τα webinars αφορούν στην εκπαίδευση πρώτου επιπέδου (basic level) της μεθόδου ειδικής αγωγής και παρέμβασης και απευθύνονται κατά βάση σε φιλολόγους της αγγλικής γλώσσας, καθώς και σε αντίστοιχους εκπαιδευτικούς και φοιτητές που διδάσκουν, ή πρόκειται να διδάξουν σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Στόχος του εκπαιδευτικού σεμιναρίου είναι η έκθεση και η εξοικείωση, καθώς και η δυνατότητα χρήσης από τους συμμετέχοντες ενός εν δυνάμει διαφορετικού τρόπου διδασκαλίας και παρουσίασης της νέας γνώσης.
Ακολουθεί αναλυτικά το πρόγραμμα του σεμιναρίου, όπως διαρθρώνεται σε καθεμία από τις ημερομηνίες πραγματοποίησης των σχετικών webinars.
Σάββατο, 05/06/2021
Μέρος Α΄: Θεωρητικό
- Ειδική αγωγή στην ξενόγλωσση τάξη: Πώς αυτή εφαρμόζεται σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
- Είδη παρέμβασης στη διαδικασία της μάθησης: Εσωτερική και εξωτερική παρέμβαση.
- Βασικοί στόχοι του προγράμματος και χρονικά πλαίσια.
- Βασικές αρχές του προγράμματος:
- Dyslexia friendly environment: ορισμός, δόμηση και συμβολή του όρου στην ξενόγλωσση τάξη.
- Πολυ-αισθητηριακή προσέγγιση: εφαρμογές στην διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας.
- Motivation: Είδη και λειτουργίες. Ο ρόλος που διαδραματίζει στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας.
- Μνήμη: επεισοδιακή VS σημασιακή μνήμη. Πώς η εναλλαγή εξυπηρετεί τη μάθηση
- Ανατρεπτικοί και ευνοϊκοί παράγοντες στην εκμάθηση της Αγγλικής ως ξένη γλώσσα στο ελληνικό κοινωνικό και γλωσσικό περιβάλλον.
- Από την πράξη στη θεωρία
Μέρος Β΄ Πρακτικό (Vocabulary and Reading lesson plan)
- Πιθανές δυσκολίες που συναντάει ένας εκπαιδευτικός στην γενική και στην ειδική αγωγή-αιτίες
- Word-lists: students’ nightmare
- Ορθογραφία
- Ανάγνωση: προβλήματα αποκωδικοποίησης ή απλώς ελλιπείς γνώσεις
- Δόμηση lesson plan Vocabulary and Reading lesson
- Υλικά
- Χορήγηση μεθόδου
- Δραστηριότητες (ανάγκες-στόχοι-αποτελέσματα)
- Εργασία για το σπίτι (ανάγκες-στόχοι-αποτελέσματα)
- Χρονικά όρια: Vocabulary & Reading σε ένα ή δύο μαθήματα;
- Workshop: θεωρία εν τη πράξη σε μία εικονική τάξη
- Brain storming: Reading-Vocabulary / Vocabulary-Reading?
- Δόμηση lesson plan
- Εφαρμογή
- Αξιολόγηση (πιθανές αποκλίσεις, εναλλακτικές προτάσεις)
Σάββατο, 12/06/2021
Μέρος Γ’ Πρακτικό (Grammar)
- Πιθανές δυσκολίες που συναντάει ένας εκπαιδευτικός στην γενική και στην ειδική αγωγή-αιτίες
- Χρήση επεισοδιακής ή/και σημασιακής μνήμης: η σημασία της σωστής επιλογής
- Μύθος: η σημασία του στην εσωτερίκευση της πληροφορίας
- Μνημονικά σχήματα: που, πότε και γιατί
- Δόμηση lesson plan: Grammar lesson
- Υλικά
- Επιλογή φαινομένων: χαρακτηριστικά, δυσκολίες που παρατηρούνται, ανάγκες που προκύπτουν.
- Δραστηριότητες διαφοροποίησης (ανάγκες-στόχοι-αποτελέσματα)
- Εργασία για το σπίτι (ανάγκες-στόχοι-αποτελέσματα)
- Συνέπεια στη διδασκαλία αλλά και στην επανάληψη: ανάγκη συντονισμού με το ευρύτερο περιβάλλον του μαθητή (γονείς-σχολείο)
Assignment analysis: θεωρία εν τη πράξη σε μία εικονική τάξη
- Σειροθέτηση φαινομένων: επιτακτική ανάγκη ή άσκοπη λεπτομέρεια;
- Δόμηση lesson plan
- Εφαρμογή
- Αξιολόγηση (πιθανές αποκλίσεις, εναλλακτικές προτάσεις)
Για πληροφορίες σχετικά με τα webinars καλείσθε να απευθύνεστε στο τηλέφωνο 210 9639460.