healthsolutions

Συχνό το φούσκωμα στην κοιλιά στις γυναίκες: Αυτοί είναι οι τρόποι για να το αντιμετωπίσετε

Πέμπτη, 21 Ιουνίου 2018

Όλοι γνωρίζουμε πόσο δυσάρεστο μπορεί να γίνει το φούσκωμα που προκαλείται από το φαγητό.

Πόνοι στην κοιλιά, δυσπεψία, ζαλάδα αλλά και δυσφορία είναι μόνο μερικά από τα ελάχιστα συμπτώματα που μπορεί να προκαλέσει αυτό στον οργανισμό μας.

Είτε από αλλεργία και δυσανεξία σε κάποιες τροφές (όπως λακτόζη, γλουτένη κ.λπ) είτε ακόμη και επειδή το παρακάνατε με το φαγητό και σας έπιασε το στομάχι, το φούσκωμα είναι πολύ συχνό φαινόμενο, που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις γυναίκες.

Η Ιρλανδή blogger Maeve Madden, η οποία υπέφερε από φούσκωμα, αποφάσισε να γράψει ένα βιβλίο με τον τίτλο «Beat The Bloat», στο οποίο μιλά για το φούσκωμα καθώς και τη δίαιτα και τις ασκήσεις που έκανε για να το ξεπεράσει. «Δοκίμασα κάθε μέθοδο για να ξεφουσκώσω», αναφέρει η ίδια στον Independent.

Για ποιους λόγους φουσκώνουμε

Σχετικά με τους λόγους που φουσκώνουμε, η ίδια εξηγεί ότι μπορεί να είναι σύμπτωμα μιας βαθύτερης κατάστασης υγείας ή απλώς δεν κοιμόμαστε πολύ.

«Ένας στους πέντε υποφέρει από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου και ένας στους 10 από σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών», εξηγεί, αναφερόμενη στις συχνές αιτίες του φαινομένου. «Άλλοι από εμάς έχουμε δυσανεξία σε συγκεκριμένες τροφές, έλλειψη ύπνου και φυσικά στρες».

Σύμφωνα, πάντως, με το PCOS Awareness Association, αυτό συμβαίνει γιατί κάποιες τροφές περιέχουν έναν υδατάνθρακα που ονομάζεται ραφινόζη, που μπορεί να είναι δύσκολο να χωνευτεί.

Αν και μπορεί να πιστεύουμε ότι τα προϊόντα με σάκχαρο και άμυλο φουσκώνουν, τα λαχανικά όπως το λάχανο, το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα φασόλια είναι αυτά που το προκαλούν.
Κι επειδή το κάθε σώμα εμφανίζει διαφορετικές αντιδράσεις, η Maeve Madden προτείνει τρόπους αντιμετώπισης που σχετίζονται με το lifestyle και τροφές που πρέπει να αλλάξετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Αλλαγή στη διατροφή σας

Στη νέα διατροφή που θα ακολουθήσετε, πρέπει να περιλαμβάνονται σύνθετοι υδατάνθρακες, όπως κινόα και γλυκοπατάτες, παπάγια και γάλα από ξηρούς καρπούς. Ακόμη, ο ψητός σολομός με καστανό ρύζι και το παγωτό με μπανάνα και γάλα αμυγδάλου είναι μια καλή επιλογή.

Σημαντικό ρόλο παίζει φυσικά και η άσκηση. «Η έλλειψη άσκησης μπορεί να οδηγήσει σε δυσκοιλιότητα. Μπορεί να θες να πέσεις για ύπνο μετά το φαγητό αλλά 10-15 λεπτά άσκησης μπορεί να είναι ευεργετικά», επισημαίνει η blogger. Για να προσθέσει: «Τρέξιμο στο διάδρομο, ακόμα και μια βόλτα τον σκύλο. Οποιαδήποτε σωματική άσκηση θα βοηθήσει στην αποβολή των αερίων που προκαλούν πόνο και θα κάνουν την πέψη να κινητοποιηθεί».

Ακόμη, η ίδια προτείνει να παραμένετε ενεργοί ακόμη και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με την ίδια, ότι «όταν κάνουμε διακοπές, το σύστημά μας πέφτει γιατί γινόμαστε φυσικά πιο αργοί. Όμως, η άσκηση και η κίνηση θα βοηθήσουν το έντερό σας να ενεργοποιηθεί».



Copyright medicalblog © 2024 Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος κατασκευή ιστοσελίδων webmac
Powered by Health Solutions