healthsolutions

Αυτές οι λανθασμένες κινήσεις μας στερούν θρεπτικά συστατικά

Τετάρτη, 17 Μαρτίου 2021

Τα λαχανικά έχουν περίοπτη θέση στην υγιεινή διατροφή και δεν πρέπει να λείπουν από κανένα τραπέζι. Έχει όμως διαπιστωθεί πως πολλοί από εμάς κάνουμε κάποιες λάθος κινήσεις που μπορεί να μας στερούν τα θρεπτικά συστατικά από το γεύμα μας.

Έρευνα Βρετανών επιστημόνων που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση "International Journal of Epidemiology", μάλιστα, επισημαίνει πως οι άνθρωποι που καταναλώνουν 10 μερίδες φρούτων και λαχανικών τη μέρα έχουν αυξημένες πιθανότητες να ζήσουν περισσότερα χρόνια, με καλύτερη υγεία. Ωστόσο, δεν αρκεί να καταναλώνουμε πολλά λαχανικά κάθε μέρα, αφού ο τρόπος που προετοιμάζουμε τις σαλάτες ή τα προσθέτουμε στο φαγητό μας παίζει σημαντικό ρόλο στο αν και πόσο διατηρούν τα πολύτιμα συστατικά τους.

Τα πιο συνηθισμένα "λάθη” με την κατανάλωση των λαχανικών

Τα καθαρίζετε και τα ψιλοκόβετε πριν το μαγείρεμα: Για να διατηρήσουν όσο το δυνατό περισσότερες από τις βιταμίνες τους, αποφεύγουμε να καθαρίσουμε και να κόψουμε τα λαχανικά πριν το μαγείρεμα. Ιδανικά, τα πλένουμε πολύ καλά με νερό και σαπούνι ή ξύδι, ανάλογα το είδος, και τα μαγειρεύουμε ολόκληρα ή κομμένα σε μεγάλα κομμάτια και τα κόβουμε μικρότερα όταν πλέον έχουν βράσει.

Ψιλοκόβετε τη σαλάτα σας: Έχουμε συνηθίσει να τρώμε ψιλοκομμένα τα φυλλώδη λαχανικά όπως το μαρούλι και το λάχανο, ωστόσο οι ειδικοί επισημαίνουν πως η μέθοδος αυτή οξειδώνει τα λαχανικά και χάνουν πολλές βιταμίνες, ενώ επιπλέον καταστρέφεται μεγάλη ποσότητα από τις φυτικές τους ίνες. Ιδανικά, χοντροκόβουμε με το χέρι ή με πολύ κοφτερό μαχαίρι τα σαλατικά, αμέσως πριν την ώρα του φαγητού.

Ρίχνετε τα λαχανικά στην κατσαρόλα πριν βράσει το νερό: Όταν φτιάχνουμε σούπα, εάν ρίξουμε τα λαχανικά στο νερό πριν αυτό βράσει μεγάλο μέρος των βιταμινών τους μεταφέρεται στο νερό. Αυτό δεν μας πειράζει, εφόσον θα χρησιμοποιήσουμε το ζωμό. Όταν όμως βράζουμε τα λαχανικά για σαλάτα ή για να τα φάμε χωρίς το ζωμό τους, είναι προτιμότερο να τα ρίχνουμε στο νερό όταν θα έχει βράσει. Έτσι δημιουργείται ένας υμένας γύρω από την τροφή, που τη βοηθά να συγκρατήσει περισσότερους από τους χυμούς και τα θρεπτικά της συστατικά.



Copyright medicalblog © 2021 Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος κατασκευή ιστοσελίδων webmac
Powered by Health Solutions